مقایسه FIFA 18 و PES 2018

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

پاتوق گیمر ها و دنبال کنندگان اخبار گیمینگ و تکنولوژی

T.me/zoomtech_official


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
T.me/zoomtech_official
Mahdi Bahramian
17:26
شنبه 11 فروردين 1397

 بی شک فوتبال پرطرفدارترین ورزش جهان می باشد، در این مطلب نگاهی خواهیم کرد به دو غول شبیه ساز بازی فوتبال که سالیان سال است در رقابتی تنگاتنگ گیمرها را سرگرم می کنند. با {zoom tech} همراه باشید.

 
 
 
ورزش فوتبال بیشتر بخاطر این که سعی دارد درگیری های ذهنی را از یاد ما ببرد محبوب است و تقریبا در این زمینه هم موفق ظاهر می شود.
 
در سرتاسر جهان هواداران تیم های مختلف تمامی سال را همراه تیم خود هستند و با ناراحتی و شادی های آنان، ابراز همدردی می کنند و به همین خاطر است که سرگرم ترین ورزش لقب گرفته است.
 
اگر طرفدار ورزش فوتبال باشید حتما در کنسول های خانگی خود نیز این ورزش را انجام می دهید و شاید هم بیشتر از دنیای واقعی خود را درگیر آن می کنید. در بین خیل عظیم بازی های ویدیویی امروزی، دو عنوان PES و FIFA هستند که بازی فوتبال را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهند و هر سال شاهد پیشرفت آن ها نیز هستیم.
 
در این مطلب قصد داریم تا به مقایسه جامع این دو عنوان بپردازیم و ببینیم که کدام بازی توانسته سیر صعودی را خود را بهتر حفظ کند و در نهایت یک نقد جمع و جور خدمتتان عرضه کنیم.
 
شروع بازی
در همین ابتدای کار که بازیکن وارد صفحه اصلی می شود باید با یک صحنه ترغیب کننده روبرو شود تا ادامه بازی لذت بخش تر انجام شود.
 
هر سال شاهد این هستیم که الکترونیک آرتز از یک بازیکن معروف برای کاور دیسک هایش استفاده می کند. در عنوان FIFA 18 شاهد این هستیم که کریستیانو رونالدو در طرح جلد بازی قرار گرفته است.
 
 
رونالدو در سال ۲۰۱۷ به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد و درخشش وی در بازی های ملی و باشگاهی باعث شد تا سازندگان بازی او را به عنوان ستاره روی جلد بازی انتخاب کنند.
 
 
 
اما در سوی دیگر شاهد قرار گرفتن تیم بارسلونا بر روی طرح دیسک های بازی PES 2018 هستیم که یکی از چندین تیم پرطرفدار دنیا محسوب می شود. این باشگاه هم بخاطر عملکرد خوبش توانسته این افتخار را برای بار چندم نصیب خود کند.
 
اما مشکلی که در این بین دیده می شود این است که نیمار (ستاره تیم ملی برزیل) در فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۱۸ از تیم بارسلونا جدا شده و به تیم پاریسنت ژرمن ملحق شده است، اما سازندگان به این مسئله توجه زیادی نکرده اند و بازی را بدون تصحیح ارائه داده اند.
 
البته این یک موضوع تکراری در سری PES محسوب می شود؛ چرا که موضوع لایسنس شدن در این سری بسیار بحث برانگیز بوده و همیشه شاهد مشکلاتی بوده ایم.
 
تنوع در بخش های مختلف قابل بازی
در بازی های ویدیویی امروزی شاهد این هستیم که باید تنوع مناسب بین بخش های یک عنوان وجود داشته باشد تا بازی از صورت تکراری شدن در بیاید.
 
چندین سالی است که سری FIFA و PES توانسته اند بخش های گوناگونی را ارائه دهند که منحصر به فرد خود هستند.
 
در بازی FIFA 17 شاهد معرفی بخش داستانی به نام The Journey بودیم که داستان زندگی پسری بنام الکس هانتر را روایت می کرد که قصد داشت به یکی از ستاره های کشور انگلستان تبدیل شود.
 
 
 
با موفقیت قسمت اول این بخش، در بازی فیفا ۱۸ نیز شاهد آن هستیم و این بار الکس هانتر می تواند در ابتدای کار با تیمی که دوست دارد وارد میادین شود اما در ادامه اتفاقاتی پیش می آید که او باید تیمش را تغییر دهد و تنها برای پیشرفت خود تلاش کند.
 
همچنین در فیفا ۱۸ شاهد بخش هایی همچون Ultimate Team هستیم که یکی از بخش های پرطرفدار این سری محسوب می شود. در این زمینه نیز شاهد بهبودهایی نسبت به نسخه های پیشین هستیم که لذت تجربه آن را بیش از پیش می کند.
 
البته در بخش آلتیمیت تیم شاهد در دسترس قرار گرفتن بازیکنان افسانه ای همانند رونالدینیو، رونالدو، تیری هانری و ریو فردیناند هستیم که قبل این در انحصار کاربران ایکس باکس بودند.
 
 
در کل بازی فیفا ۱۸ از نظر تنوع بخش های قابل بازی پیشرفتی نداشته اما بهبودهایی را داشته که طرفداران خود را راضی نگه داشته است.
 
کونامی هم سعی کرده در بازی PES 2018 تنوع بخش های خود را بهبود دهد. در این عنوان شاهد پیشرفت بخش my Club هستیم که رسالت بخش Ultimate Team بازی فیفا را برعهده دارد اما هنوز خیلی کار دارد تا خود را به این سطح نزدیک کند.
 
همچنین بخش مسترلیگ و Become a Legend از دیگر بخش های بازی PES 2018 هستند که بازی را از یکنواختی در می آورند.
 
جلوه های بصری
همه گیمرها معتقد به این هستند که بازی های ویدیویی در چند ساله اخیر پیشرفت زیادی از نظر گرافیکی داشته و بازی های FIFA 18 و PES 2018 نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
 
اگر در وهله اول هر دو عنوان را انجام دهید تفاوتشان را نسبت به نسخه های قبلی درک خواهید کرد. در سال ۲۰۱۷ بود که الکترونیک آرتز موتور بازی سازی فیفا را تغییر داد و از موتور قدرتمند فراست بایت استفاده کرد و تقریبا می توان گفت که سری فیفا را از ریشه تغییر داد.
 
به لطف موتور بازی سازی فراست بایت شاهد این هستیم که بازی فیفا ۱۸ پویاتر از سایر نسخه های قبلی این سری شده است و گرافیک صورت بازیکنان و حتی حرکات آن ها درون زمین بسیار طبیعی و واقع گرایانه می باشد.
 
بازی PES هم نیز تا سال ۲۰۱۶ سیر نزولی را طی می کرد و در همان سال بود که کونامی جلوی فاجعه را گرفت و با تدابیری که در بخش های مختلف بازی انجام داد توانست روند صعودی خود را باز هم آغاز کند.
 
بازی PES 2018 در زمینه چهره بازیکنان بهتر از فیفا ۱۸ ظاهر شده و حتی در برخی از زمینه بسیار بهتر هم می باشد و هر ماه آپدیت هایی را ارائه می دهد که در آن شاهد تغییرات اعمال شده در روی صورت های بازیکنان هستیم.
 
در بخش جلوه های بصری، بحث ورزشگاه ها و تماشاگران هم مهم است که باید حس طبیعی بودن را القا کنند. در هر دو بازی شاهد این هستیم که تبلیغات کنار زمین به بهترین شکل ممکن به کار گرفته شده اند و خرده ای به هیچ کدام نمی توان گرفت.
 
شاید در ابتدای بازی این امر کمی سخت باشد که حس و حال ورزشگاه ها را در این دو عنوان مقایسه کرد اما وقتی که گلی به ثمر می رسد و یا موقعیت خطرناکی روی می دهد این فیفا ۱۸ است که یک سر و گردن بالاتر قرار می گیرد.
 
 
چرا که واکنش های تماشاگران به مراتب بسیار بهتر از PES 2018 می باشد و حتی صداهایی که در ورزشگاه ایجاد می شود بسیار متناسب با شرایط هستند.
 
انتخاب تیم ها و بحث لایسنس
حتما می دانید که سری PES همان Wining Eleven می باشد که کار خود را از سال ۲۰۰۶ آغاز کرد و تغییر نام داد.
 
از همان ابتدا PES در زمینه لایسنس مشکل داشت و حتی نام برخی تیم ها را نمیشد خواند و یا لوگوی تیم ها با واقعیت متفاوت بودند که در جدیدترین نسخه این عنوان هم این مشکلات وجود دارند.
 
 
کونامی در زمینه لایسنس کردن تیم ها مشکلات فراوانی دارد و این مشخصه بزرگی است که یک بازی ویدیویی باید طبق رضایت کاربر عمل کند ولی فعلا شاهد این صحنه در بازی PES 2018 نیستیم.
 
 
بازی FIFA 18 از همان نسخه های ابتدایی خود سعی کرده است که تیم ها را با نام و لوگوی اصلی خودشان طراحی و ارائه دهد و شاید یکی از رمزهای موفقیت این سری همان لایسنس حرفه ای این بازی باشد که در هر نسخه نیز بهبود می یابد.
 
گزارشگر
یکی از جذابیت های بازی فوتبال برای کسانی که از پشت تلویزیون آن را می بینند این است که بتوانند بازی را با گزارش هیجانی تماشا کنند. این قاعده در بازی های ویدیویی این ورزش هم صدق می کند.
 
چندین سال است که مارتین تایلر و الن اسمیت برای بازی های فیفا گزارش انجام می دهند و می توان گفت از زیباترین صداهایی هستند که میشد در بازی استفاده کرد. تعداد جمله ها و تنوع آن ها بسیار مهم است، چرا که نباید بازیکن حس تکراری بودن را تجربه کند.
 
هرچه بازی FIFA 18 در این زمینه پیشرفت داشته است بازی PES 2018 پسرفت کرده. گاها در بازی PES 2018 پیش آمده است که گزارشگر جمله های تکراری بیان کرده و یا انجام تحلیل های بی جایی باعث می شود که از جذابیت بازی کم شود و یا در گزارش بعد از به ثمر رسیدن گل ها شاهد این هستیم که در بسیاری از مواقع خوشحالی گزارشگر یک نوع می باشد.
 
همه این ها در جذابیت بازی تاثیر بسیاری دارند و با قدرت می توان گفت که بازی فیفا ۱۸ در این زمینه هم بهتر ظاهر شده است.
 
 
 
کنسول های میزبان
در سال گذشته شاهد این بودیم که کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ وارد عرصه کنسول های گیمینگ شد و خیلی زود توانست خود را به عنوان یکی از بهترین های این صنعت معرفی کند.
 
با معرفی این کنسول بسیاری از کمپانی ها به فکر افتادند تا بازی هایشان برای آن پورت کنند تا بازی بازان بتوانند در هرکجا که هستند به تجربه بازی بپردازند. یکی از این کمپانی ها الکترونیک آرتز می باشد که تصمیم گرفت بازی فیفا ۱۸ را راهی سوییچ کند و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.
 
این در حالی است که PES 2018 فعلا برای پلتفرم های سابق، یعنی رایانه های شخصی و جدیدترین نسخه پلی استیشن و ایکس باکس عرضه شده و شاید در آینده شاهد عرضه نسخه جدید این سری برای کنسول های همراه هم باشیم.
 
 
 
گیم پلی
اصلی ترین مشخصه بازی FIFA و PES گیم پلی آن ها می باشد که هرکدام خواهان خود را دارند.
 
همانطور که گفتم فیفا با تغییر موتور بازی سازی خود توانست تحول عظیمی را در گیم پلی خود ایجاد کند و باعث بهبود آن نیز شد و PES هم توانسته تا حدودی از بحران درآید و رضایت گیمر را جلب کند.
 
در فیفا ۱۸ شاهد این هستیم که گل از طریق سانتر آسان تر شده و همچنین شاهد اضافه شدن سانترهای موجی هستیم که بازی را بسیار واقعی تر می کند. در PES 2018 نیز سانتر یکی از مولفه های مهم برای گل زنی است و شاید بیشتر از نیم گل هایی که زده می شوند از طریق سانتر – کله باشد.
 
 
در بحث خطا نیز فیفا کمی سخت گیرانه ظاهر شده و بازی کمی بخاطر خطاهای بی موردی که داور اعلام می کند، کند می شود ولی در PES 2018 خطا چندان اعلام نمی شود و بازی بسیار روان ادامه پیدا می کند.
 
یکی از نکات مثبت بازی PES 2018 این است که این عنوان توانسته حرکات بیشتر بازیکنان را شخصی سازی کند. یعنی اگر توپ دست رونالدو باشد با گام های بلندی می توان بازیکنان حریف را پشت سر گذاشت ولی اگر توپ به مسی برسد تکنیک وی چاره کار خواهد بود و ممکن است در عرض چند ثانیه چندین بازیکن را از پیش روی بردارید.
 
نکته منفی ای در گیم پلی فیفا ۱۸ وجود دارد دفاع آن است که سخت تر از قبل شده و باید برای تکل زدن هم زمان بندی دقیقی داشت و با حوصله به امر دفاع کردن پرداخت که شاید کمتر کسی حوصله این کار را داشته باشد و بازی کمی برایش سخت شود.
 
اگر طرفدار بازی بصورت فردی هستید باید بگم که فیفا هیچ گاه اجازه نخواهد داد که این کار را انجام دهید و حتی در نسخه جدید PES هم این امر مشهود است.
 
 
 
در کل باید گفت که گیم پلی هر دو عنوان بهتر شده و سرعت هر دو به حد ایده آل نزدیک شده و با اعمال برخی تنظیمات نیز می توان سرعت و گیم پلی بازی را شخصی سازی کرد.
 
 
 
جمع بندی
در کل باید اینطور گفت که اگر تنها به دنبال سرگرمی هستید و می خواهید ساعاتی را با دوستان و خانواده بگذرانید، PES 2018 بهترین گزینه می باشد چرا که گیم پلی آن به گونه ای است که هر کسی با تجربه اول خود می تواند خیلی زود به آن عادت کند و بتواند از بازی لذت ببرد.
 
اما این بدین معنی نیست که بازیکنان PES حرفه ای نیستند. این تنها گوشه ای از نقد و بررسی می باشد و هر بازی در جایگاه خود قابل احترام است.
 
اما اگر دنبال چالش بزرگتری هستید و می خواهید خود را محک بزنید حتما به فیفا ۱۸ سری بزنید. چرا که فیفا سطح بازی و نوع بازی را تغییر می دهد و کمک می کند تا با هر دو عنوان بتوانید به خوبی فوتبال انجام دهید.
 
نشانی کانال تلگرام ما


تعداد بازدید از این مطلب: 154
بازدید : 154

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









T.me/zoomtech_official

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود