بین مطالب وب سایت جستجو کنید

پاتوق گیمر ها و دنبال کنندگان اخبار گیمینگ و تکنولوژی

T.me/zoomtech_official


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
T.me/zoomtech_official
Mahdi Bahramian
18:31
پنج شنبه 7 دی 1396

 زمانی گفته می‌شد انجام طولانی مدت بازی‌های کامپیوتری کودکان را تنبل می‌کند. حالا نتیجه تحقیقات جدید نشان داده که انجام این بازی‌ها نه تنها کودکان را تنبل نمی‌کند، بلکه به تقویت ذهن آن‌ها و هوشیاری مغزشان نیز کمک خواهد کرد. بر اساس نتایج منتشر شده توسط محققان دانشکده ملی علوم ایالات متحده، انجام بازی‌های اکشن پر سرعت همراه با عکس‌العمل‌های سریع، می‌تواند بر روی قدرت یادگیری فرد اثر مثبت بگذارد.

 
 
افرادی که بازی‌هایی مانند “Call Of Duty” را بازی می‌کنند، در انجام چند کار همزمان از اطرافیان خود بهتر هستند. همچنین این افراد قوه تخیل بالایی دارند و می‌توانند اجسام را بهتر و از زاویه دید متفاوت‌تری نسبت به کسانی که بازی‌های کامپیوتری را انجام نمی‌دهند، در ذهن خود مجسم کنند. دکتر دافنی باولیر، محقق و متخصص علوم‌شناختی و مغز در دو دانشگاه‌ راچستر و ژنو، اعلام کرده که این افراد حتی دیدگاه بهتری نسبت به موضوعات دارند. اما این موضوع چگونه ممکن است؟ او در پاسخ به این سوال جواب می‌دهد: ذهن ما همیشه در حال پیش‌بینی وقایع است. هنگامی که با کسی در حال صحبت، رانندگی و حتی در حال انجام یک عمل جراحی هستیم، ذهن به دنبال پیش‌بینی وقایع است.
وی در ادامه می‌افزاید: برای هوشیار ساختن این توانایی مغزی، ذهن به صورت خودکار در حال مدل‌سازی از دنیای اطراف ماست. هر چقدر این مدل‌سازی بهتر انجام شود، عملکرد مغز بهتر خواهد بود. با تحقیقات انجام شده، حال ما به این نتیجه رسیده‌ایم که بازی‌های اکشن کامپیوتری در واقع موجب پرورش این عمل ذهنی می‌شوند.
 
روند تحقیق به این صورت انجام شده است که دکتر باولیر به دو گروه از دانشجویان برای پنجاه ساعت انجام بازی طی 9 هفته مقداری پول پرداخت کرد. طبق گزارش‌ها، یکی از گروه‌ها به انجام بازی‌های اکشنی مانند “Call Of Duty 2” و “Unreal Tournament 2004” پرداختند و گروه دیگر برای بازی‌های ساده‌تر و غیر اکشن مانند “The Sims 2” و “Restaurant Empire” انتخاب شدند.
اصول تحقیق بر پایه این بود که بازیکنان بازی‌های اکشن، با چه سرعتی قادر به ساخت مدل‌ها در ذهن خود هستند و میزان اختلاف آن‌ها با گروهی که بازی‌های آرام‌تری انجام می‌دهند چقدر است. در کمال تعجب، گروه اول نه تنها قادر به تصویرسازی سریع‌تری بودند، بلکه می‌توانستند در حین انجام یک فعالیت غیر مرتبط نیز این کار را انجام دهند.
در ابتدای مرحله شروع یادگیری، بازیکنان بازی‌های اکشن از گروه دیگر غیر قابل تشخیص بودند. اما در عوض، آن‌ها راهکارهای بهتری برای حل مسائل ارائه دادند و منحنی یادگیریشان بسیار سریع‌تر از گروه دوم رو به بالا رفت. بعد از اتمام آزمایش، محققان متوجه شدند که بازیکنان بازی‌های اکشن، قابلیت جدیدی را که به دست آورده بودند به سرعت از دست نداده و فراموش نکرده‌اند. یک سال بعد، دوباره آزمون‌هایی از آن‌ها گرفته شد و نتایج تقریبا با سال پیش برابری می‌کرد.
 
اما چگونه چنین چیزی امکان‌پذیر است؟
مغز یک سلول عصبی تنها نیست، بلکه متشکل از شبکه‌ای از سلول‌های عصبی‌ است که اجزای آن با یکدیگر تعامل دارند. در هنگام انجام آزمون، این سلول‌ها رابط‌های خود را به نحوی تغییر می‌دهند که بتوانند خود را با محیط آزمون تطبیق دهند. در این شرایط این سلول‌ها درک می‌کنند که چه چیزی در انجام آزمون مهم‌تر است و چه عواملی موجب گمراهی و از بین بردن تمرکز می‌شود و مغز می‌تواند از وقوع آن‌ها جلوگیری کند. تمامی این اعمال با انجام بازی‌های اکشن شبیه‌سازی می‌شود و مغز، خود را با آن‌ها تمرین می‌دهد. شبیه‌سازی‌ها شاید در ظاهر مشخص نباشد اما با انجام آزمون‌ها در گذر زمان، این قابلیت در افراد به خوبی نمایش داده خواهد شد.
 
امروزه بازی‌های کامپیوتری بخشی جدانشدنی از زندگی روزمره کودکان هستند و نمی‌توان به راحتی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. درست است که نتایج تحقیقات به نفع فرزندانمان تمام شده، اما این امر نباید بهانه‌ای برای انجام ندادن تکالیف و دلیلی برای نشستن‌های طولانی روبه‌روی صفحه‌نمایش کامپیوتر باشد. همه ما می‌دانیم کودکی که ساعت‌های طولانی به انجام بازی‌های کامپیوتری می‌پردازد، کمتر وقت رسیدن به تکالیف خود را دارد و در مدرسه نیز به همین علت ممکن است با مشکل مواجه شود. بهتر است با کنترل درست فرزندان و در اختیار گذاشتن زمان مناسب و مقرر برای انجام بازی‌های کامپیوتری، به شکوفایی استعدادهای فرزندانمان کمک کنیم.
تعداد بازدید از این مطلب: 26
بازدید : 26
Mahdi Bahramian
18:23
پنج شنبه 7 دی 1396

 کاربران ویندوز 7 و 8.1 که مایل به ارتقاء سیستم عامل خود به ویندوز 10 هستند زمان زیادی برای ارتقاء رایگان نخواهند داشت. بر اساس گزارش منتشر شده، مایکروسافت امکان ارتقاء و بروزرسانی رایگان ویندوز 10 را تا 31 دسامبر ارائه خواهد کرد و مهلت آن تا کمتر از 10 روز آینده به پایان خواهد رسید.

 
قابلیت ارتقاء رایگان از ویندوز 7 و 8.1 به ویندوز 10 هنوز فعال است و در ابتدا قرار بود تا این قابلیت تا 29 جولای 2016 متوقف شود اما تا پایان ماه دسامبر 2017 برای افرادی که از ویژگی ها و ابزار های accessibility مانند Braille screens، screen readers و سایر ابزارهای کمکی استفاده می کنند، استثنائی قائل شد و ادامه پیدا کرد. در نتیجه هنوز فرصت دارید تا از این قابلیت بهره مند شوید.
 
پس از پایان این مهلت، مایکروسافت دسترسی به ویندوز 10 را به صورت رایگان ارائه نخواهد کرد و نسخه های مختلف را با قیمت های مختلفی ارائه خواهد کرد. در نتیجه اگر قصد دارید تا به نصب ویندوز 10 بپردازید، هرچه سریعتر این کار را انجام دهید و فرصت را از دست ندهید. لازم به یادآوری است که ارتقا سیستم عاملتان قطعاً قابلیت های جدیدی به همراه خواهد داشت و از امنیت بالاتری برخوردار خواهد بود. این آخرین تلاش مایکروسافت برای جلب کاربران به ویندوز 10 خواهد بود.
تعداد بازدید از این مطلب: 22
بازدید : 22

T.me/zoomtech_official

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود