بین مطالب وب سایت جستجو کنید

پاتوق گیمر ها و دنبال کنندگان اخبار گیمینگ و تکنولوژی

T.me/zoomtech_official


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
T.me/zoomtech_official
Mahdi Bahramian
18:48
جمعه 3 آذر 1396

 نمی‌توان منکر این شد که بازی PlayerUnknown's Battlegrounds، یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌هایی است که چند وقت اخیر در دسترس کاربران استیم قرار گرفته و با اینکه در روزهای دسترسی زودهنگام خود به سر می‌برد، توانسته رکوردهای خوبی را از آن خود کند.

 

حال طبق اخبار بازی منتشر شده، بازی PlayerUnknown's Battlegrounds توانسته است در استیم بیش از ۲۲ میلیون نسخه فروش داشته باشد. این خبر در حالی است که در اوایل ماه جاری میلادی اعلام شد که بازی PlayerUnknown's Battlegrounds به فروش بیش از ۲۰ میلیون نسخه دست یافته است. به عبارتی ساخته جدید استودیو ‌Bluehole، توانسته است در مدت زمان دو هفته، دو میلیون نسخه فروش داشته باشد و وقتی دقیق‌تر به آمار نگاه کنیم، می‌بینیم که تا تاریخ ۲۶ آبان ماه (۱۵ نوامبر) بازی PlayerUnknown's Battlegrounds توانسته است ۲۱ میلیون نسخه فروش داشته باشد و هفته‌ی بعد، به فروش بیش از ۲۲ میلیون نسخه دست یافته است.

 

بازی PlayerUnknown's Battlegrounds را می‌توان پر مخاطب‌ترین بازی شبکه استیم دانست. در ماه اکتبر میلادی بود که خبری منتشر شد حول اینکه تعداد بازیکنان همزمان بازی PlayerUnknown's Battlegrounds به دو میلیون کاربر رسیده است. همچنین استودیو سازنده در حال حاضر در حال آماده سازی خود برای عرضه رسمی بازی در ماه آینده روی ایکس‌ باکس وان است. همچنین با عرضه رسمی این بازی، یک نقشه صحرایی نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که کمپانی انویدیا تصاویری از آن را منتشر کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 64
بازدید : 64
Mahdi Bahramian
18:35
جمعه 3 آذر 1396

 نیروهای پلیس بریتانیا، درحال افزایش توانایی‌های خود هستند. اداره پلیس لینکلن شایر یک راه جدید برای آموزش افسران در رانندگی با سرعت بالا را آزمایش می کند که شامل استفاده از بازی‌های ویدئویی می‌شود.

 
طی آزمایشی با همکاری شرکت سونی (سازنده‌ی پلی استیشن 4)، افسران پلیس با خودروهای گشت استاندارد در پیست سیلوراستون شروع به رقابت کردند. بعد از یک روز مسابقه که افسران بهترین زمان خود را ثبت کردند، شرکت سونی آن‌ها را پشت فرمان بازی گرن توریسمو اسپرت نشاند تا مهارت رانندگی آن‌ها را از طریق این بازی افزایش دهد. این بازی ویدئویی افسران را به ضعف‌هایشان در رانندگی آشنا کرد؛ ضعف‌هایی مثل ترمز دیرهنگام، داشتن سرعت زیاد در پیچ‌ها و چند مورد دیگر.
 
بعد از یاد گرفتن از بازی گرن توریسمو اسپرت افسران قادر بودند زمان بهتری در پیست واقعی به ثبت برسانند و این رشد سطح رانندگی آن‌ها را نشان می‌داد. آن‌ها در حین عملیات نیز می‌توانستند با تسلط بیشتری رانندگی کنند.
 
معاون دپارتمان پلیس بریتانیا، شان وست، ادعا کرد که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین آموزش فیزیکی و تجربه رانندگی واقعی شود؛ اما دپارتمان پلیس انگلستان معتقد است می‌تواند با استفاده از گرن توریسمو اسپرت مهارت رانندگی با سرعت بالا را افزایش دهد.
 
وست در مصاحبه با یک مجله بریتانیایی گفت:
اگر گرن توریسمو می‌تواند به آموزش راننده‌های مسابقه‌ای در سطح جهانی کمک کند، پس ما مشتاقیم ببینیم چه چیز جدیدی به افسران ما یاد می‌دهد که ما از آموزش آن غافل بودیم تا بدین وسیله روش‌های آموزشی‌مان را اصلاح کنیم. گرن توریسمو اسپرت به هیچ وجه شوخی نیست و مسابقات آنلاین آن تحت نظارت FIA (فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی) قرار دارد. این بازی حتی بازیکنان را مجبور می‌کند تا ویدئوی ابتدای بازی را قبل از رفتن به مسیر مسابقه تماشا کنند. خوشبختانه این بازی مختص نیروی پلیس بریتانیا نیست و فرصتی برای بهبود مهارت‌های رانندگی برای همه است.
تعداد بازدید از این مطلب: 93
بازدید : 93
Mahdi Bahramian
18:27
جمعه 3 آذر 1396

 کدام برند بیشترین کارت گرافیک و تراشه های گرافیکی را راهی بازار کرده است؟ سه ماهه پیشین سال 2017 و یا به عبارت ساده تر آخرین فصل از بازار، حاکی از رشد و فروش تراشه های گرافیکی در مدل های مجتمع و مجزا است. این در حالی است که بخش گیمینگ همچنان بیشترین مصرف کننده در این حوزه باقی مانده است. به گزارش موسسه JPR فروش تراشه و انواع کارت گرافیک در این فصل با رشد 9.3 درصدی روبرو بوده است. کمپانی AMD با 8% و NVIDIA نیز 30% درصد از سهم بازار را در این رشد، در اختیار گرفته اند. این گزارش که به فروش پردازنده های گرافیکی در 3 ماهه سوم و پایانی سال 2017 می پردازد، هر 3 برند انویدیا، اینتل و ای ام دی را مورد بررسی قرار داده است.

 
 
کمپانی اینتل با رشد 5.01%، ای ام دی با رشد 7.63% و در نهایت انویدیا نیز با رشد 29.53% این فصل مالی-کاری را به پایان رسانده اند. در طول این مدت، 39.55% از تمامی کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان از کارت گرافیک های مجزا استفاده کرده اند که در این زمینه نیز شاهد رشد 4.18% هستیم. همانطور که می دانید، AMD به تازگی سری جدید APU های خود، با ترکیب هسته های ZEN و Vega را راهی بازار کرده است؛ فروش APU های این شرکت با احتساب مدل های جدید و قدیمی تر نیز تا 7.1% به نسبت فصل پیشین رشد داشته است.
 
همچنین APU های کلاس لپ تاپ AMD نیز با رشد 2.2% و کارت گرافیک های کلاس دسکتاپ نیز 16.1% رشد را نشان داده اند. کارت گرافیک های کلاس لپ تاپ که توسط AMD به تولید و فروش رسیده اند نیز 5.2% رشد داشته اند. با احتساب این آمار، فروش بخش پردازنده های گرافیکی AMD با رشد 7.6% روبرو بوده است. و اما سهم اینتل از این بازار چقدر بوده است؟ کمپانی Intel که البته به طور تخصصی در این زمینه فعال نکرده و فاقد تراشه های گرافیکی مجزا در قالب کارت گرافیک است، در بخش دسکتاپ شاهد رشد 5.0% بوده است. در بخش لپ تاپ اینتل موفق به کسب رشد 5.9% گشته و به طور کلی این شرکت نیز در این فصل به رشد 5.0% در این زمینه دست یافته است.
 
و در نهایت به پرچمدار بازار کارت گرافیک ها، یعنی NVIDIA می رسیم. این شرکت در زمینه فروش کارت گرافیک با رشد 34.7% روبرو است و در بخش کارت گرافیک های کلاس نوت بوک نیز سهم انویدیا از رشد نهایی به 22.4% می رسد. در مجموع، فروش پردازشگرهای گرافیکی NVIDIA به نسبت فصل پیشین در حدود 30% افزایش یافته است. کدام برند در تعطیلات پایان سال 2017 به فروش بیشتری دست پیدا خواهد کرد؟ به طور حتم گزارش بعدی این موسسه خواندنی خواهد بود! از عرضه کارت گرافیک GTX1070 Ti تا خیزش دوباره AMD برای تولید نسخه های بهبود یافته و جدید از Vega...
تعداد بازدید از این مطلب: 39
بازدید : 39
Mahdi Bahramian
18:18
جمعه 3 آذر 1396

 سرعت دانلود آیفون های جدید به گیگابایت خواهد رسید، ممکن است اهمیت این مساله را ندانید، اما آیفون به عنوان طلایه دار تکنولوژی نوید روزهای خوش آینده را می‌دهد.

پیش از رونمایی از آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ شایعاتی مبنی بر عدم توانایی این تلفن‌های هوشمند در رسیدن به سرعت دانلود در حد گیگابایت به گوش می‌رسید. پس از عرضه و رونمایی این تلفن‌های هوشمند به بازار، روشن شد این شایعات دور از واقعیت نبوده‌اند. به هر حال تحلیل‌گران خبر خوشی را نوید داده‌اند، بر اساس گزارش تحلیل‌گر امنیتی مینگ چی کیو از کی جی آی، در سال ۲۰۱۸ انتظار می‌رود سرعت دانلود آیفون های جدید به گیگابایت بر ثانیه برسد.
 
بر این اساس گزارش کیو، از اپل انتظار می‌رود با قرار دادن بیس باند چیپ‌های سریعتر به سرعت‌های بالاتری دست یابد. در ادامه با پشتیبانی آیفون‌ها از استانداردهای میمو ۴ در ۴، علاوه بر توانایی بیشتر در سرعت، آنتن‌دهی قوی‌تری در نقاطی که به اصطلاح پوشش آنتن‌‌دهی ضعیف‌تری دارند، نیز انتظار می‌رود.
 
با توجه به شایعات شنیده شده، اپل در حال کار با اینتل است تا سخت افزارهای فایو جی را به آیفون‌ اضافه کند، اما مشخص نیست در سال ۲۰۱۸ می‌توان انتظار رسیدن این فناوری را در آیفون داشت یا خیر.
 
بر این اساس گزارش کیو، از اپل انتظار می‌رود با قرار دادن بیس باند چیپ‌های سریعتر به سرعت‌های بالاتری دست یابد. در ادامه با پشتیبانی آیفون‌ها از استانداردهای میمو ۴ در ۴، علاوه بر توانایی بیشتر در سرعت، آنتن‌دهی قوی‌تری در نقاطی که به اصطلاح پوشش آنتن‌‌دهی ضعیف‌تری دارند، نیز انتظار می‌رود.
با توجه به شایعات شنیده شده، اپل در حال کار با اینتل است تا سخت افزارهای فایو جی را به آیفون‌ اضافه کند، اما مشخص نیست در سال ۲۰۱۸ می‌توان انتظار رسیدن این فناوری را در آیفون داشت یا خیر.
 
گزارش‌های قدیمی‌تر حکایت از این داشتند که اینتل ۷۰ تا ۸۰ درصد از چیپ‌ست‌های آیفون را تامین می‌کند، درحالیکه مابقی قطعات متعلق به کوالکام خواهد بود.
 
ویدیویی که اخیرا در رابطه با مقایسه سرعت دانلود آیفون ۱۰ (آیفون X) و گلکسی نوت ۸ سامسونگ منتشر شد، نشان داد آیفون بسیار جلوتر از رقیب خود گام برمی‌دارد. ممکن است برای کاربرانی که هر روز با آیفون کار می‌کنند، این مساله مشهود نباشد، اما مسلما انتظار رسیدن به سرعت بالاتر، قابلیت بدی نیست.
تعداد بازدید از این مطلب: 36
بازدید : 36
Mahdi Bahramian
18:15
جمعه 3 آذر 1396

 تائیونگ کیم، نایب رئیس شرکت سامسونگ الکترانیکس، ماه گذشته در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ اعلام کرد که هدست واقعیت مجازی بعدی این شرکت از سیستم ردیابی درون به بیرون و کنترلرهای دارای آزادی شش درجه (Six Degrees of Freedom) بهره خواهد برد.

 

ادیسه هدست دسکتاپ واقعیت ترکیبی مبتنی بر ویندوز سامسونگ است که اوایل ماه اکتبر معرفی شد. این هدست به نمایشگر دوگانه‌ی OLED با رزولوشن ۱۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل برای هر چشم مجهز است. ادیسه میدان دید ۱۱۰ درجه و هدفون‌های داخلی AKG دارد.

 

ادیسه مینی

مشخص نیست که شرکت کره‌ای در حال کار روی نسخه‌ی موبایلی ادیسه است یا قصد دارد ویژگی‌های ردیابی درون به بیرون و سنسورهای حرکتی با آزادی شش درجه را به نسل بعدی هدست‌های Gear VR بیاورد.

تعداد بازدید از این مطلب: 38
بازدید : 38
Mahdi Bahramian
18:8
جمعه 3 آذر 1396

 چندی پیش آرتم (Artem) از قابلیت جدید نرم افزار Google Docs پرده‌برداری کرد؛ ویژگی فوق، این امکان را به شما می‌دهد که گفتار خود را به نوشتار تبدیل کنید. البته جهت استفاده از این قابلیت باید برنامه Google Doc به صورت مداوم بر روی دستگاه شما در حال اجرا باشد؛ اما با توجه به درخواست‌هایی که مبنی بر تغییر کدها صورت گرفت، سیستم عامل کروم به زودی این قابلیت را بدون این که نیازی به اجرای مداوم گوگل داک باشد، در دسترس عموم قرار خواهد داد.

 
کروم درخواست اعمال تغییراتی در کدها را به Chromium Gerrit ارسال کرد که شرح آن را در ذیل مشاهده می‌کنید:
 
پشتیبانی از قابلیت دیکته در سیستم عامل کروم (اولین نسخه)
-راه‌اندازی قابلیت فوق با فشردن دکمه‌های Ctrl+Alt+S
-فشردن هر میان‌بر یک فرآیند دیکته جدیدی را آغاز کند
-با شروع فرآیند دیکته، آیکون صدا فعال شود
-با سکوت کاربر، تشخیص داده شود که دیکته به اتمام رسیده است
 
اساسا با اعمال تغییراتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، شما می‌توانید برای راه‌اندازی قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار از کلیدهای میان‌بر Ctrl+Alt+S استفاده کنید. البته برای بار نخست باید به منوی تنظیمات مراجعه و دسترسی به این میان‌بر را به صورت دستی تنظیم کنید. هنگامی که آیکون صدا به نمایش درآمد، شروع به صحبت کنید و زمانی که صحبت کردن خود را به اتمام رساندید، نرم افزار از سکوت شما این گونه برداشت می‌کند که فرآیند تکمیل شده است.
 
متاسفانه به دلیل این که باگ فوق خصوصی است، هیچ اسکرین شاتی از نحوه عملکرد قابلیت دیکته بر روی سیستم عامل کروم در دست نیست. به منظور مشاهده عملکرد این قابلیت و کسب اطلاعات بیش‌تر، مستلزم صرف کمی صبر و حوصله خواهیم بود.
تعداد بازدید از این مطلب: 36
بازدید : 36
Mahdi Bahramian
17:55
جمعه 3 آذر 1396

 گرم شدن بیش از حد کامپیوتر بعضا موجب بروز مشکلات بسیار زیادی می‌ شود که از جمله آنها می توان به ظاهر شدن گاه و بیگاه پنچره آبی مرگ و حتی از دست رفتن اطلاعات اشاره کرد. در این مواقع شما حتی ممکن است متوجه نشوید که ریشه این مشکلات گرم شدن بیش از حد است و در پاره‌ ای از موارد قبل از فهمیدن این موضوع، یک مادربرد سوخته روی دست تان می‌ افتد. اجازه دهید گام به گام جلو رفته و نحوه حل مشکل بالا رفتن بیش از حد دمای کامپیوترها را بررسی کنیم. تمرکز ما روی لپ تاپهاست اما بسیاری از اصولی که به آنها خواهیم پرداخت در مورد کامپیوترهای رومیزی هم صدق می کنند. توصیه همیشگی قبل از کار با سخت افزارها، خصوصا زمانی که صحبت از باز کردن قطعات می‌ شود، را هرگز فراموش نکنید: ابتدا یک نسخه پشتیبان از تمام داده های مهم تهیه نمایید.

 

گام اول: منبع تولید گرما را شناسایی کنید

اولین کاری که برای تشخیص مشکل گرم شدن بیش از حد باید انجام دهید پیدا کردن سرمنشا گرماست.

 

بررسی وضعیت جریان هوا و انتقال گرما

لپ تاپ ها هم همانند کامپیوترهای دسکتاپ نیازمند راهی برای خارج کردن هوای گرم تولید شده توسط قطعات مختلف هستند. عدم جریان داشتن هوا به معنی عدم انتقال گرماست و از این رو اولین گام باید پیدا کردن محل قرار داشتن دریچه‌ های خروج هواست. در اکثر لپ تاپ ها منافذ خروج هوا در زیر دستگاه قرار دارند.

 

البته در بعضی لپ تاپ ها خصوصا مدل های قطور، شاهد تعبیه منافذ در پنل پشتی هم هستیم.

احتمالا دریچه های خروجی متعددی خواهید دید. بعضی از آنها منافذ ورودی هستند که هوای خنک از طریق آنها وارد فضای داخلی لپ تاپ شده و برخی دیگر دریچه های خروجی برای خارج کردن هوای گرم دستگاه هستند.

 

در حالی که لپ تاپ روشن است (خصوصا زمانی که در حال انجام یک پردازش سنگین است) بررسی کنید که آیا منافذ خروجی هوای گرم را به بیرون هدایت می‌کنند و منافذ ورودی هم هوای سرد را به داخل دستگاه می‌کشانند یا خیر. اگر جریان هوا شدت لازم را ندارد احتمالا مشکل مربوط به جمع شدن گرد و غبار در منافذ، فن‌ ها و کانال‌ های خنک سازی است. پاک سازی گرد و غبار کار ساده ای است. لپ تاپ را برگردانید و نگاهی به وضعیت منافذ داشته باشید.

 

شاید صرفا با دمیدن هوا با استفاده از قوطی‌ های هوای فشرده تمام منافذ به راحتی پاک شده و خروجی ها باز شوند. اگر در لپ تاپ شما امکان دسترسی به فن ها توسط باز کردن پنل ها فراهم است به استفاده از پیچ گوشتی درپوش ها را باز کرده و فن ها را برداشته و به خوبی آنها را پاک سازی کنید.

 

بعد از باز کردن فن فراموش نکنید محل قرارگیری آن را هم با هوای فشرده تمییز نمایید.

 

اگر متوجه بروز نقص در عملکرد یکی از فن ها شدید می‌ توانید برچسب را از روی محور آن برداشته و با احتیاط قطره ای روغن مخصوص روی آن بریزید تا به درستی بچرخد. البته به جای این کار می توان از اسپری های چرب که به سرعت بخار شده و هیچ ته مانده ای از آنها روی قطعات باقی نمی ماند هم استفاده کنید.

 

اگر متوجه شدید حجم قابل توجهی از گرد و غبار و آشغال در فن قرار گرفته و پاک سازی و روغن کاری هم کمکی به چرخش بهتر آن نمی‌کند بهتر است آن را تعویض نمایید. برای این منظور ابتدا دفترچه راهنمای لپ تاپ را پیدا کرده و مشخصات فن مورد نیاز را یادداشت و در فروشگاه های فیزیکی یا آنلاین آن را جستجو و خریداری کنید. اگر به دفترچه راهنمای عرضه شده در بسته بندی دسترسی ندارید می توان آن را از وب سایت شرکت سازنده دانلود کرد. اگر تخصص لازم برای این کار را ندارید بهتر است تعویض آن را به متخصص ها بسپارید.

 

وضعیت باتری ها را بررسی کنید

باتری ها انواع و اقسام مختلفی دارند و توصیه های بسیار متفاوتی درباره نگهداری باتری و افزایش چرخه عمر آن وجود دارد اما آن چه کاملا روشن بوده و همه روی آن اتفاق نظر دارند این است که بهتر است ظرفیت باتری ها به طور کامل پر یا خالی نشود؛ به عبارت دیگر اجازه ندهید نشانگر شارژ به ۱۰۰% یا ۰% برسد. بسیاری از افراد بعد از خرید لپ تاپ و قرار دادن آن روی میز کار، شارژر را یکسره به پریز برق متصل نموده و آن را از دستگاه جدا نمی کنند. این کار قطعا چرخه عمر باتری را کاهش می دهد چرا که باتری همواره در حالت شارژ کامل باقی خواهد ماند. و باتری های معیوب و خراب یک باره از کار نمی افتند. هر چه وضعیت آنها بدتر شده و به مرگ قطعی نزدیک تر شوند، حجم قابل توجهی از گرما تولید می کنند.

 

در حال حاضر به راحتی می توان باتری انواع لپ تاپ حتی مدل های قدیمی را به راحتی از فروشگاه های آنلاین خریداری کرد. کافی است مدل دقیق دستگاه و باتری را داشته باشید. اگر قادر به یافتن باتری جایگزین نیستید بهتر است با برداشتن باتری قدیمی که موجب ایجاد گرمای بیش از حد می شود از لپ تاپ به عنوان یک کامپیوتری رومیزی استفاده کنید.

 

حل مشکلات مزمن‌تر

اگر منافذ ورود و خروج هوا را پاک سازی کردید و باتری را هم تعویض کرده یا قید آن را کلا زدید و همچنان با گرم شدن بیش از حد دستگاه دست و پنجه نرم می کنید احتمالا با مشکل بزرگ‌ تری مواجه اید. گاهی اوقات هارد درایو آلوده موجب بروز گرمای بیش از اندازه و همچنین سبب از دست رفتن اطلاعات می شود. بعضی از لپ تاپ ها حتی بدون وارد آمدن فشار سنگنین به پردازنده هم به طور غیرعادی گرم می شوند. سعی کنید قبل از دنبال کردن مراحل بعدی تمام این نواحی را تا جای ممکن پاک سازی نمایید.

 

زیر پردازنده و درهای RAM را گردگیری کنید تا از گردو غبار و سایر آلودگی ها رها شوند. اگر از نت بوک (Netbook) یا سایر لپ تاپ های بدون قسمت هایی زیرین (مشابه لپ تاپ های معمولی) هستید، کار اندکی دشوارتر خواهد شد. احتمالا دستورالعمل هایی برای جداسازی قطعات نت بوک در اینترنت پیدا خواهید کرد که اگر به دقت آنها را دنبال کنید هیچ مشکلی رخ نخواهد داد و می توانید همه چیزها را به درستی تمیز کنید.

 

گام دوم: فشار روی پردازنده را کمتر کنید

اگر به این مساله مشکوک شده اید که گرمای کامپیوتر نشات گرفته از سخت افزارها نیست و بیشتر به بار سنگین پردازشی مربوط است می توان با انجام یک سری کارها پردازش های سیستم را بهتر مدیریت کرد. بعد از باز کردن مدیر وظیفه (Task Manger) پردازش هایی که بخش قابل توجهی از توان پردازنده را به خود اختصاص داده اند را بررسی نمایید. شاید محدود کردن نرم افزارهایی که هنگام بالا آمدن ویندوز شروع به کار می کنند و یا تغییر ترتیب اجرای پردازش ها در قسمت Startup هم در کمتر کردن گرمای تولید شده تاثیرگذار باشد. تاخیر در بارگذاری نرم افزارها به ایجاد توازن در فشاری که به پردازنده وارد می شود کمک شایانی خواهد کرد.

 

یک روش دیگر نصب و اجرای نرم افزار Process Explorer (لینک دانلود)برای مشاهده فایل هایی است که هر پردازش باز کرده و میزان مصرف پردازنده طی مدت زمانی مشخص را زیر نظر بگیرید. به این ترتیب می توان در زمینه تصمیم گیری برای خلاص شدن از پردازش های باز شده بهتر عمل کنید. یکی دیگر از نرم افزارهای عالی CCleaner است که فایل های تاریخچه و کش شده را به راحتی پاک کرده و ضمنا امکان مدیریت برنامه های قرار گرفته در قسمت Startup را به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن فراهم می کند. با به کارگیری این نرم افزار می توان بخش قابل توجهی از فضایی که توسط فایل های غیرضروری اشغال شده را آزاد کرد و البته عملکرد سیستم عامل را هم اندکی بهبود بخشید.

 

اگر دوست دارید وضعیت گرمای لپ تاپ را زیر نظر داشته باشید می توانید از نرم افزاری مثل Speccy یا سایر گزینه های مشابه استفاده کنید.

 

گام سوم: به عادت های رفتاری هنگام کار با کامپیوتر دقت کنید

آزادی که کاربران لپ تاپ از آن لذت می‌ برند مثل امکان همراه داشتن دستگاه در هر جا، عدم نیاز به پشت میز نشینی و … گاهی اوقات به ضرر آنها تمام می شود. کاربران لپ تاپ عادت های مختلفی دارن مثل کار با لپ تاپ در تختخواب که خود یکی از عوامل مهم گرم شدن بیش از حد دستگاه است. در بسیاری از لپ تاپ ها منافذ ورودی و خروجی هوا در زیر دستگاه تعبیه شده اند، بنابراین قرار دادن آن روی سطوح نرم مثل پتو، فرش و … کار بسیار نادرستی است. زمانی که این منافذ مسدود شوند دستگاه به سرعت گرم خواهد کرد.

 

اگر از این عادت نادرست رنج می برید بهتر است به فکر تهیه یک کول پد برای جلوگیری از مسدود شدن جریان هوا باشید. برخی از مدل های پیشرفته کول پد قادر به هدایت جریان هوای سرد به زیر لپ تاپ بوده و برخی از آنها به هاب USB و سایر امکانات اضافی هم مجهزند.

 

شکی نیست که با تهیه کول پد جا به جایی لپ تاپ دشوارتر می شود اما وجود آن کمک شایانی به تهویه هوای دستگاه کرده و عمر بیشتر آن را تضمین می کند. قطعا دوست نداریم به خاطر حرارت زیاد ایجاده شده عمر قطعات کوتاه شده یا شاهد بروز نقص در آنها و در بدترین سناریوی ممکن شاهد خرابی کل دستگاه باشیم.

 

گام چهارم: تغییر کاربری لپ تاپ

 

اگر امکان استفاده از لپ تاپ دیگر میسر نیست بهتر است به فکر تغییر کاربری آن باشید. مادربردهای فشرده به راحتی در کیس های قدیمی و کوچک کامپیوتر جا شده و به این ترتیب می توان اقدام به ساخت کامپیوترهایی کوچک و دست ساز مثل سینماهای خانگی کشویی، سروهای کُمدی یا ایستگاه های کاری زیر میزی کرد. البته اگر قصد چنین کاری دارید بهتر است حتما فکری به حال جریان هوا کنید و آنها را در اتاقی قرار دارید که گرد و غبار یا آلودگی کمتری در آن وجود دارد (یا تولید می‌ شود). البته با نصب فن های اضافه در بخش های مختلف مثل قسمت زیر یا اطراف کشو و میز، می توان جریان هوا را بهتر مدیریت کرد.

 

پیشنهاد دیگر ما نصب یک توزیع فوق العاده سبک از لینوکس و استفاده از لپ تاپ به عنوان یک فایل سرور است؛ فایل سرورها نیازمند قدرت پردازشی زیادی نیستند. عدم نیاز به قدرت پردازش به حفظ دمای دستگاه کمک خواهد کرد. اگر باتری عملا غیر قابل استفاده شده و قصد تهیه باتری جدید هم ندارید می توان قطعات داخلی را برای ساخت دستگاهی جدید جدا نکرده و لپ تاپ را روی یک قفسه به صورت ایمن نصب کرده و از آن به عنوان یک سرور خط فرمان کنید. گزینه های پیش روی شما نامحدودند و همه چیز به خلاقیت شما بستگی دارد.

آیا به تازگی لپ تاپی که بیش از حد گرم می شده را تغییر کاربری داده اید؟ ایده بهتری برای مدیریت دمای لپ تاپ دارید؟ توصیه ای برای کمتر کردن فشار پردازنده دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تعداد بازدید از این مطلب: 35
بازدید : 35

T.me/zoomtech_official

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود