بین مطالب وب سایت جستجو کنید

پاتوق گیمر ها و دنبال کنندگان اخبار گیمینگ و تکنولوژی

T.me/zoomtech_official


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
T.me/zoomtech_official
Mahdi Bahramian
18:47
چهار شنبه 1 آذر 1396

در این مقاله با ذکر 6 نکته مهم به شما در خرید لپ تاپ جدیدتان کمک خواهیم کرد. در این راهنمای خرید بودجه و نیازهای شما در نظر گرفته شده است تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

مهم نیست شما بر روی یک کاغذ می‌نویسید، در یک کلاس تدریس می‌کنید، یک پروژه تحقیقاتی را سازماندهی می‌کنید یا تنها در محیط وب به جستجو می‌پردازید، شما باید لپ تاپ درستی را با توجه به بودجه و نیازهایی که دارید خریداری کنید. در وهله نخست شاید پروسه خرید لپ تاپ شما را ناامید کند. صدها مدل مختلف در اندازه‌های متفاوت همراه با سه سیستم عامل متفاوت و با قیمتی بین 150 الی 5000 دلار وجود دارد.
 
به همین خاطر، ما در این مقاله لیستی از 6 نکته‌ی را گرد هم آورده‌ایم که پیش از خرید لپ تاپ باید به آن‌ها توجه کنید تا انتخاب درستی را داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.
 
1. یک نمایشگر کوچکتر به معنای حمل و نقل راحت‌تر است
اغلب لپ تاپ های موجود در بازار از نمایشگری به اندازه 11 الی 17 اینچی برخوردارند. اندازه‌ی کل سیستم متناسب با نمایشگر آن است. این بدان معناست که نوت بوک های کوچکتر، سبک‌تر هستند و مدل‌های بزرگ‌تر نیز به طبع از وزن بیشتر و اندازه نمایشگر بزرگ‌تری برخوردارند.
 
اگر زیاد لپ تاپتان را جابجا نمی‌کنید، یک مدل 15 اینچی مناسب شماست. اما اگر می‌خواهید دائم آن را با خود به این طرف و آن طرف حمل کنید، یک مدل 13 یا حداکثر 14 اینچی نظیر لپ تاپ Dell XPS 13 مناسب شما خواهد بود که می‌تواند تناسب خوبی را بین فضای نمایشگر و قابلیت حمل و نقل برقرار کند.
کودکان لپ تاپ زیر 12 اینچ، چیزی بین 11.6 و 12.5 اینچ را بهتر می‌توانند مدیریت کنند. اما اگر لپ تاپ شما جای ثابتی دارد نیز می‌توانید از یک مدل 17 اینچی استفاده کنید.
 
2. وضوح حداقلی نمایشگر Full HD باشد
اگر شما قصد خرید یک مدل مقرون به صرفه، با قیمت زیر 400 دلار را دارید این نکته را فراموش نکنید که رزولوشن حداقلی صفحه نمایش آن 1920×1080 پیکسل یا همان Full HD باشد. این میزان پیکسل‌ها به شما اجازه می‌دهند راحت‌تر صفحات وب را بدون نیاز به اسکرول کردن مشاهده کنید و راحت‌تر عملیات مالتی‌تسکینگ را انجام دهید.
 
3. لپ تاپی با عمر باتری حداقل 8 ساعتی را انتخاب کنید
اگر می‌خواهید مدت زمان طولانی را به دور از پریز برق بگذرانید (فرقی نمی‌کند بر روی تخت خوابتان در خانه یا روی میز شرکت)، به دنبال لپ تاپی بگردید که ارائه کننده عمر باتری حداقل 8 ساعتی باشد. یک مثال خوب می‌تواند لپ تاپ ایسوس زن بوک UX330UA باشد که ارائه کننده عمر باتری 9 ساعته است. البته از آنجایی که لپ تاپ های گیمینگ مستلزم قدرت بیشتری هستند، آن‌ها را باید از این قاعده مستثنا دانست.
 
4. کروم بوک ها مناسب بچه‌ها، اما ویندوز و مک او اس برای همگان
لپ تاپ هایی که از سیستم عامل کروم او اس بهره‌مند هستند نزد مدارس از محبوبیت بالایی برخوردارند، زیرا استفاده از آن‌ها برای کودکان آسان است و به سختی با نرم افزارهای مخرب آلوده می‌شوند. بهترین کروم بوک حال حاضر که می‌توان آن را خریداری کرد، ایسوس کروم بوک فلیپ C302CA است. با این حال، برای اکثر مردم یک لپ تاپ مجهز به ویندوز یا مک او اس که می‌تواند ارائه کننده قابلیت‌های بیشتری باشد، مناسب‌تر است.
اگر بین ویندوز و مک او اس مردد هستید،‌این نکته را در نظر داشته باشید که ویندوز ارائه کننده گزینه‌های مقرون به صرفه بیشتری شامل نمایشگر لمسی است. این درحالیست که مک بوک ها دارای قدرت امنیتی بیشتری بوده و صاحب نرم افزارهای قدرتمندتری برای ویرایش تصاویر و ویدیوها هستند.
 
5. یک لپ تاپ 2 در 1 با نمایشگر لمسی بخرید
بسیاری از لپ تاپ های امروزی عملا کامپیوترهایی 2 در 1 هستند که می‌توانند بین دو حالت لپ تاپ و یا تبلت مورد استفاده قرار گیرند. این سیستم‌ها، نظیر لپ تاپ لنوو یوگا 920 ایده‌ی خوبی برای شما خواهند بود اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ لمسی هستید، اما اگر می‌خواهید با همان هزینه لپ تاپ قدرتمندتری را تهیه کنید، توصیه ما به شما خرید یک لپ تاپ معمولی است. لپ تاپ هایی با نمایشگر لمسی معمولا گران‌تر هستند و عمر باتری کمتری از مدل‌های فاقد نمایشگر لمسی را ارائه می‌کنند.
 
6. مشخصات فنی مهم: پردازنده Core i5، رم 8 گیگ، حافظه 256 گیگ SSD
شما قیمتی بیش از 600 دلار را برای خرید یک لپ تاپ هزینه می‌کنید، پس باید حداقل مشخصات آن شامل یک پردازنده Core i5 اینتل (Core i7‌ یا AMD Ryzen Mobile هم مناسب هستند)، رم 8 گیگابایتی، یک حافظه اس اس دی 256 گیگابایتی و یک نمایشگر با وضوح Full HD باشد. این مهم است که شما یک حافظه از نوع اس اس دی را به جای هارد دیسک داشته باشد، چرا که آن‌ها از سرعت بیشتری برخوردارند و می‌توانند برنامه‌های شما را سریع‌تر اجرا کنند.
امیدواریم با در نظر گرفتن این نکات در خرید لپ تاپ جدیدتان، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
تعداد بازدید از این مطلب: 41
بازدید : 41
Mahdi Bahramian
16:48
جمعه 19 آبان 1396

 طی آخرین اخبار مطلع شده ایم که بروز رسانی اخیر شرکت مایکروسافت برای کامپیوتر هایی با تراشه های AMD ارائه نشده است. پس از اینکه مایکروسافت بروزرسانی خود را در اختیار کاربران Insider قرار داد، متوجه اشکلاتی در سیستم هایی با پردازنده های AMD شد. این شرکت تایید کرد که به دلیل وجود اشکالات، تصمیم گرفته شده است تا این بروز رسانی های جدید ویندوز 10 را فقط به کاربرانی که از چیپست های اینتل استفاده می کنند، ارائه دهد. لازم به ذکر است که این کمپانی قصد ایجاد هیچگونه محدودیت و اولویت بندی بین تراشه های و کمپانی های مختلف را ندارد و تجربه نشان داده است که هرگز به این حواشی فکر نمیکند. این نسخه ی جدید دارای یک سری از ویژگی های نوین است و احتمالا در بهار بعدی به روز رسانی کلی سیستم عامل ارائه خواهد شد.

 

در چنین شرایطی نباید شرکت مایکروسافت را قضاوت کنیم و باید بدانیم که اگر این ویژگی ها، آماده و بدون مشکل بودند، قطعاً در اختیار تمامی کاربران قرار میگرفتند اما با وجود کاربران Insider میتوان به وجود اشکالات پی برد.

 

نکته: مایکروسافت توصیه میکند که نسخه های Insider را در سیستم هایتان نصب نکنید و منتظر دریافت نسخه ی اصلی سیستم عامل بمانید.

 

در میان قابلیت های جدید، گزینه ای برای قطع کردن صدای مرورگر Edge ارائه شده است که بسیار کاربردیست. ویژگی جدید دیگر، قابلیت اشتراک با دستگاه های نزدیک است که مشابه Airdrop در اپل است، به این معنی که شما می توانید فایل های مختلف را بین کامپیوترها و دستگاه های اطراف خود با کشیدن و رها کردن انتقال دهید. این قابلیت، Near Share نام دارد و از طریق بلوتوث پشتیبانی می شود، در نتیجه سرعت فوق العاده بالایی ندارد ولی برای اشتراک عکس ها و لینک های اینترنتی مناسب خواهد بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 52
بازدید : 52
Mahdi Bahramian
16:1
جمعه 19 آبان 1396

 در هفته ای که گذشت، با خبر شدیم که Intel و AMD بر سر تولید تراشه های پردازشی MCM به توافق نهایی رسیده و تراشه هایی را راهی بازار خواهند کرد که از معماری گرافیکی AMD در کنار هسته های پردازشی Intel بهره خواهند برد. از سوی دیگر دومین خبر نیز خروج آقای کادوری از AMD و پیوستن آن به Intel بود. و اما به تازگی نخستین تصاویر از این تولید مشترک منتشر شده است که مشاهده آن به همراه جزئیات، خالی از لطف نیست.

 

در بخش پردازش مبتنی بر CPU معماری 14 نانومتری Coffee Lake-H به کار رفته و در بخش پردازش های گرافیکی نیز گروه مهندسی گرافیکی ای ام دی (Radeon Technologies Group) دست به کار شده و معماری 14 نانومتری Vega را به آن افزوده اند. نسل هشتم پردازنده های اینتل (Coffee Lake) با تعداد هسته های بیشتر، توان پردازشی به مراتب بالاتری را در اختیار سیستم قرار می دهد. همانطور که در تصویر نیز پیداست، در سمت راست پردازنده ی اینتل قرار گرفته است و در سمت چپ نیز شاهد بخش گرافیکی طراحی شده توسط AMD هستیم که البته پشته ی حافظه HBM2 نیز درست در کنار آن قرار دارد.

 

معماری گرافیکی وگا تنها با تراشه های حافظه HBM2 سازگار است. در تصویر فوق مشخص است که تراشه MCM به مادربرد لحیم شده و قابل تعویض نیست؛ فناوری تولید Embedded Multi-Die Interconnect Bridge (EMIB) که اینتل آن را به تازگی معرفی کرده است، در این پردازشگر MCM به خدمت گرفته شده و راه ارتباطی die ها با یکدیگر، PCIe Gen 3.0 است که به واقع یک پل است.

 

نخستین محصولاتی که از تراشه های MCM مشترک دو کمپانی Intel و AMD بهره می برند، در سال 2018 راهی بازار خواهند شد. این پردازنده ی مجتمع در نوت بوک ها، مینی کامپیوتر، کامپیوتر های آماده، کنترلر های صنعتی و ... به خدمت گرفته خواهند شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 69
بازدید : 69
Mahdi Bahramian
15:42
جمعه 19 آبان 1396

 کمپانی «اکتیویژن بلیزارد» از سال 2003 با عرضه بازی محبوب Call Of Duty بیش از 15 میلیارد دلار درآمد داشته و در این مدت بدون لایسنس از خودروی هاموی در گیم خود استفاده کرده است.

 
کمپانی AM General سازنده خودروی هاموی می‌گوید گیم ویدئویی مذکور تاکنون 250 میلیون نسخه فروش داشته و استفاده از خودروی این شرکت بدون اجازه باعث شده است تا کمپانی‌های اسباب بازی و ... نیز از برند این کمپانی سوء استفاده کنند.
 
مسوولان اکتیویژن نیز طرح چنین مسئله ای را درست ندانست و این در حالی است که سالها دو کمپانی بر سر این موضوع با هم مشکل دارند اما با اقامه دعوا کمپانی خودروسازی تقاضای سه برابر جبران خسارت را مطرح کرده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 205
بازدید : 205
Mahdi Bahramian
15:35
جمعه 19 آبان 1396

 رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه تشخیص بازی‌های غیرمجاز از مجاز آسان نیست، حضور کارشناسان این بنیاد را در زمان جمع‌آوری خصوصا بازی‌های رایانه‌ای الزامی دانست و گفت: طبق آماری که منتشر شده، ۱۱ میلیون حلقه سی‌دی غیرمجاز کشف شده است، در صورتی که بنیاد این آمار را قبول ندارد.

 

خسرو کردمیهن با تاکید بر اینکه کلیه مراحل جمع‌آوری بازی‌های غیرمجاز از جمله بازی‌های رایانه‌ای باید با کارشناسی بنیاد صورت گیرد، اظهار کرد: شناخت بازی‌های مجاز از غیرمجاز کار هر فردی نیست. یعنی تشخیص بازی‌های غیرمجاز از مجاز به راحتی وصول نمی‌شود و لازمه آن حتما این است که کارشناسان بنیاد زمان جمع‌آوری خصوصا بازی‌های رایانه‌ای حضور داشته باشند.

 

وی همچنین اظهار کرد: طبق تفاهمات و جلسات متعددی که با مجموعه مراجع قضایی و انتظامی داشتیم، مقرر شد که هرگونه جمع‌آوری بازی‌های غیرمجاز توسط پلیس از سطح شهر خصوصا در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، با توجه به سخت بودن و راحت‌الوصول نبودن شناخت بازی‌های مجاز از غیرمجاز با هماهنگی و کارشناسی کارشناسان بنیاد صورت بگیرد.

 

رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: گاهی این اتفاق نمی‌افتد. مانند اتفاقی که چند روز پیش افتاده است و طبق آمار و تحقیقاتی که ما انجام دادیم، غالب این بازی‌ها که پلیس اقدام به جمع‌آوری آنها کرده، مجاز بوده است.

 

کردمیهن با اشاره به آمار بازی‌های غیرمجاز اعلام‌شده است، گفت: رقم بسیار عجیبی اعلام شده که حدود ۱۱ میلیون حلقه سی‌دی غیرمجاز در طول ۴۸ ساعت کشف شده است. بنیاد به هیچ عنوان این آمار را قبول نمی‌کند. این آمار مستند نیست و پلیس باید مستندات خود را بابت این موضوع ارائه دهد. اگر ۱۱ میلیون محصول غیرمجاز در سطح تهران در طول ۴۸ ساعت کشف شده باشد، کلیه مراجع انتظامی و قضایی فرهنگی زیر سوال هستند، در صورتی که اینطور نیست.

 

کردمیهن با بیان اینکه در نیمه اول سال ۴۶ هزار عنوان بازی غیرمجاز توسط بنیاد جمع‌آوری شده که برای آنها سند و صورت‌جلسه پلیس و مستندات موجود است، افزود: می‌شد این تعداد را عدد دیگری عنوان کرد اما این کار درست نیست. ما توقع نداریم پلیس به واسطه تنوع و حجم کار فراوانی که دارد، در حوزه بازی هم کارشناس باشد. از طرفی هم اعلام کردیم هر زمان بخواهد جمع‌آوری صورت بگیرد، می‌توانیم کارشناسی کنیم که نارضایتی مردم را در بر نداشته باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 61
بازدید : 61
Mahdi Bahramian
15:21
جمعه 19 آبان 1396

  با نزدیک شدن به پایان سال باید منتظر نمایش جذاب Game Awards 2017 باشیم. حال زمان برگزاری مراسم مشخص شده است و همچنین زمان اعلام نامزدهای مراسم ۱۴ نوامبر یعنی چهار روز دیگر خواهد بود.

 
Game Awards 2017 در سالن نمایش‌های مایکروسافت برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری Game Awards 2017 هفتم دسامبر (۱۶ آذرماه) اعلام شده، لیست نامزدهای گیم آواردز هم چهار روز دیگر منتشر می‌شوند. در این نمایش شاهد معرفی بازی‌های جدید، اجرای موسیقی‌های زنده، استریم عناوین و پخش زنده از تمامی شبکه‌های گیمینگ بزرگ هستیم. در اوایل دسامبر هم شاهد لیستی از عناوین تخفیف خورده تحت عنوان “Game Awards Sale” خواهیم بود که تمامی بازی‌های نامزد شده تخفیف دریافت می‌کنند.
 
سال گذشته Game Awards توانست ۸.۵ میلیون نفر ببیننده از سرتاسر جهان داشته باشد. بلیت‌های مراسم هم‌اکنون درحال فروش هستند و از ۴۰ دلار تا ۲۰۰ دلار VIP قیمت گذاری شده‌اند. نمایش گیم آوارد توسط Geoff Keighley برنامه ریزی می‌شود.
 
لازم به ذکر است Game Awards جشنواره ای سالانه است که به انتخاب برترین های صنعت بازی اقدام می کند و بزرگان دنیای گیم در این مراسم شرکت می کنند. همانند جشنواره اسکار برای فیلم های سینمایی جهان. در این جشنواره بهترین بازی سال، بهترین بازی واقعیت مجازی، بهترین خط داستان بازی، بهترین بازی در ژانرهای اکشن، ورزشی، خانوادگی و استراتژی و ... انتخاب می شوند.
تعداد بازدید از این مطلب: 538
بازدید : 538

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

T.me/zoomtech_official

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود